Kilo Aldıran Yiyecekler, Besinler, Gıdalar

Kilo Aldıran Yiyecekler, Besinler, Gıdalar

 

Kilo almak isteyen veya diyet yapanlar için dikkat etmesi gereken kalorisi yüksek kilo aldıran yiyecekler ve besin örnekleri sayfanın altındadır.

Diyet yapan kişilerin dikkat etmeleri gereken nokta aldıkları besin içerisinde bulunan kalorileri hesaba katarak diyetlerine yön vermeleri gerektiğidir. Diyet yapan kişiler kilo hemen veremediklerinden dert yanarlar. Kilo vermek bünyeden bünyeye değişir. Hareket halinde olan birinin alacağı kalori miktarı daha fazla olması gerekirken; işlerini masa başında yapan kişilerin alacağı kalori miktarı daha az olmalıdır. Kilo vermek isteyen kişilerin ilk yapacakları kalori miktarlarını azaltmalarıdır. Gün içerisinde alacağınız kalori miktarını azaltmanız gerekir. Spor yaparak ise kalorilerinizi yakmanız kolaylaşacaktır. Kalorisi yüksek kilo aldıran yiyecekler ürün grupları içerisinde farklı değerlerdedir.

Kalorisi fazla besinler ve kalori değeri yüksek içecekleri ilk olarak bilmeniz gereklidir. Kalori alımını azaltırken aldığınız besinlerin içerisinde bulunan miktarların hesabı kilo vermenizi kolaylaştıracaktır. Düşük kalorili gıdalar grubuna sebze ve meyve ağırlıklı grupları toplayabiliriz. Yüksek kalorili gruptaysa yağlı yiyecekler ve işlenmiş gıdalar ilk sıralarda yer alır.

Sağlıksız yiyecekler bedenin farklı bölgelerinde yağlanmalara neden olur. Bel çevresi, kalça ve basenlerde aşırı yağ birikmeleri görülür. Şeker hastalığı, kalp ritmi bozuklukları, obezite, damar tıkanıklıkları olmak üzere birçok hastalığın nedeni aşırı kilo alımıdır. Düzenli beslenme programına çocuklarınızı küçük yaşlarda başlatmalısınız. Reyonlarda bulunan abur cuburlar ileride dengesiz beslenmelerine yol açar. Sosis, sucuk, beyaz şeker, fast food yiyecekler, hazır meyve suları kalorisi yüksek sağlıksız yiyecek grupları içerisindedir.

Yüksek kalorili gıdalar şunlardır:
Meyve suları ve meyveler: Meyveler sebzelere oranla daha fazla karbonhidrat içerir. Kendi sıktığınız portakal suyunda yaklaşık 160 kalori bulunur. Portakal suyu yerine bir adet portakal yediğiniz zaman alacağınız kalori miktarı 60’dır.

Bakliyatlar:
Makarna, pirinç, patates, nişasta içerir ve yüksek karbonhidratlı gıdalar arasında yer alır. Bir tabak soslu makarnada yaklaşık 400 kalori bulunur.

Tereyağı:
Doymuş yağ oranı yüksek olması dolayısıyla kalorisi yüksektir. Bir yemek kaşığı tereyağında 100 kalori vardır.

Süt Ürünleri:
Süt ve peynirin kalorisi yüksektir. Yoğurtta 200 kalori bulunur. 1 su bardağı sütte bulunan kalori ise 120’dir. Az yağlı light olanları tercih etmek kalori oranını düşürür.

Kuruyemişler:
Fıstık, badem, fındık ve ceviz türü kuruyemişler bedene yararlıdır. Kalorileri yüksek olduğu için sayılı yemeniz önerilir. 4 adet ceviz, 3 adet kuru kayısı, 10 adet fındık sizlerin diyet yaparken alacağınız besini gösterir.

Çikolata:
Kan şekerini yükseltir. 100 gram çikolata 500 kalori içerir. Siyah bitter çikolata daha az kalori vardır.

İşlenmiş gıdalar:
Yüksek kalorisi bulunan işlenmiş gıdalardan mümkün olduğunca kaçmanızı önermekteyiz. Hamburger, pizza, patates kızartmaları ve cipsleri kilo almanızı hızlandırır.

Yüksek kalorili sebzeler:
Havuç, patates, bezelye, şeker pancarı, mantar gibi gıdaların kalori oranları yüksektir. Bir adet çiğ havuç 31 kalori içerir. 1 porsiyon kızarmış Patates 145 kalori bulundurur. Bir tabak pancarda 37 kalori vardır.

Kalorisi yüksek olan yiyecekler metabolizmayı daha az çalıştırır. Kilo alımını kolaylaştırır. Geç sindirildiği için daha hızlı kilo alırsınız. Yüksek kalorili gıdalar bir bütün halinde diyet yapan kişilerin uzak durması gerekli yiyeceklerindendir. Bunun yanında kilo almak isteyenler tüketebilir. Aldığınız besinlerin içerisinde bulunan kalori miktarlarını dengeli şekilde alırsanız kısa sürede forma kavuşmuş olursunuz. Yaş ve cinsiyetiniz de alacağınız kalori miktarını etkiler.

Yemyeşil Aktar
Beylikdüzü / İSTANBUL

İlginizi çekebilir !

(PMS) Kadınların Kabusu, Regl Sorunu için kolay ve doğal çözüm !!!

Dengede doğal çözüm: Tohum Döngüsü!  Diyetisyen Fulya Bozdemir Çoğu kadın adet dönemini önemsemez. Kendi vücutlarında …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.