Alkali Diyet Nedir, Nasıl Yapılır ?

Alkali Diyet…..

Bu postumuzda Dr.Ayşegül Çoruhlu’nun geliştirdiği Alkali Diyet’ten bahsedeceğiz.

Dr. Ayşegül Çoruhlu, diğer tüm diyet önerilerinin eksik bıraktığı parçayı yerine koyuyor: İşe en basit biçimde “iç” çevrenizi temiz tutarak başlamanızı öneriyor.
Vücudun genel iyilik ve sağlık halini belirleyen denge ASİT- ALKALİ DENGESİ’dir.
‘’İnsan organizması hafif alkali olmak üzere programlanmıştır. Aşırı asitlenme farkında olmadığımız en büyük gizli tehlikedir.’’
Çözüm basittir:
Asit yapan yiyecekleri azaltıp, alkali yapan yiyecekleri artırmaktır.

Normal olarak vücut kendi iç işlemleri sonucu asit artıklar çıkarır. Bu asit artıkları nefes, dışkı, ter ve idrarla atılır. Ama beslenme seçimleriyle vücudun atılacak asit yükünü artırılabilir veya azaltılabilir. Alkali diyette amaç, atılacak asit yükünü azaltmak için alkali yapan besinleri günlük olarak tüketmektir. Dolayısıyla Alkali Diyet, bir kısıtlama ve az yemek yeme yerine, alkali yapan besinlere menüde yer vermeye yönelik, bir ekleme ve dengeleme diyetidir.

Alkali diyetin prensibi asit yapan yiyeceklerle alkali yapanları 1 e 3 oranında tutmaktır. Yani günlük menünün en fazla %30 asitlendiren yiyeceklerden oluşmalı, % 70 alkali yiyeceklerden oluşmalıdır.

Vücudun asitlenmesi tüm hastalıklardaki ortak nedenlerden biridir.
Asitlenmiş bir bünye az yemek yense dahi kilo kaybetmemeye direnir veya kaybedilen kiloyu çok hızlı geri alır. O sebepten kilo kaybetmek isteyen bir kişi  %20 asitlendiren yiyecekleri, %80 alkali yapan yiyecekler tüketilmelidir. Alkali yiyecek oranını artırarak daha hızlı, sağlıklı ve kalıcı kilo vermek mümkündür.

Tüm hastalıkların ve esasında inatçı bel bölgesi kilolarının temelinde, vücuttaki fazla asit yükünün atılamamış olması yatar.
Yiyeceklerin dışarda ne oldukları değil sindirim sonrası vücut içindeki durumları önemlidir. Örneğin limon dışarda asitlidir ama sindirildikten sonra vücudun toksin temizlemesine yardım eden bir besindir, yani limon vücut içinde alkalidir.

Alkali olmaktaki en kolay yol  alkali su içmek ve sebze suyu içmektir.
Alkali diyet mevcut en sağlıklı beslenme şeklidir ve çocuk yaşlı herkes için uygundur.

Asitlendiren yiyeceklerden hayvansal proteinlere ağırlık veren diyetleri yapanlarda , ağız kokusu, ter kokusu, ağır kokulu idrar gibi belirtiler olur. Kabızlık söz konusudur. Ağır protein diyetleri kanda ürik asit yükselmesi başta olmak üzere böbrek, karaciğer, eklem ve damarlara zarar verir.

Alkali diyette KAHVALTI nasıl olmalı?
  • Açken bir büyük bardak doğal elma sirkeli su içilmeli.
  • Lor veya ricotto peyniri,
  • Söğüş yeşillikler, limon ve soğuk sıkım zeytin yağı eklenerek, (gün içinde sarı ve kırmızı sebzeleri tüketmek serbest)
  • Siyah tuzsuz zeytin,
  • 4 yumurta beyazı ve 1 sarısı ile  omlet veya haşlama,
  • Az miktarda tereyağı,
  • Keçi, koyun peynir türleri,
  • Avakado bir bütün, limonla, (mayonez veya başka sos yok)
  • Ekmek  glutensiz veya kara buğday ekmeği, 2 dilim,
  • Az miktarda üzüm pekmezi ve tahin yiyecekleri kahvaltıda kombinasyon yapılarak tüketilmeli.
  • Şarküteri ürünleri tüketilmemeli (sucuk sosis bal vs.),
  • Yeşil çay ve  bitki çayları serbest.
  • Badem sütü: (Akşamdan  içme suyuna konulup  buzdolabında 1 gece bekletilen bademler, sabah blenderdan geçirilirse ideal kahvaltı içeceğine dönüşür. Çok yüksek alkali yapma kapasitesi vardır.) Badem protein, yağ,  kalsiyum içeriği ve yüksek alkali özellikleriyle diğer kuruyemişlerden üstündür. Sütünü yapmak zor gelirse, bir avuç çiğ badem tüketebilir .
  • Haftada birer gün ceviz ve fındık da kahvaltıya eklenmelidir.
10 Adımda Alkali Beslenmeye Geçiş İpuçları
1) İdrarınızı takibe alın
İdrar renginin açık olmasına dikkat edin.
Açık sarı, kokusuz idrar alkalidir.
Orta sarı az kokulu idrar az asitlidir.
2) Su İçin
Suyu alkali için.
Limon, misket limonu, elma sirkesi suyla tüketilince vücudu alkali yapar.
Karbonat katarsanız suyun pH’ı alkaliye yükselir.
Günlük olarak en az 2 litreyi tamamlayın.
3) Sebze Suyu İçmeye Alışın
Sebze suyu’, meyve suyu değil.
Salatalık, ıspanak, brokoli, marul, kabak, lahana, mor lahana, maydanoz, patlıcan.. aklınıza ne gelirse, bunlardan yapılan sebze suları  istenildiği miktarda tüketilebilir.
4) Tuzunuzu Değiştirin.
Sofra tuzunu bırakın !
Bunun yerine deniz ve himalaya tuzu kullanın. Hem ödemlerinizi çözersiniz, hem kilo vermeniz daha hızlı olur.,
5) Tabağınızı oranlamayı öğrenin
Yediklerinizin %20si asit yapan yiyeceklerden , %80i alkaili yapan yiyeceklerden oluşmalıdır. Alkali yiyecekler için verilen yüzdenin yarısının çiğ olması gerekiyor. Çiğ sebze veya çiğ sebze suyu tüketmek zorundasınız.
Buharda sebze yemeği veya zeytin yağlı pişmiş yemekle kıyaslandığında, çiğ yemenin ve çiğ sebze suyu içmenin faydaları çok daha fazladır.
6) Kaçamaklarınızı alkaliyle dengeleyin
Mesela, her hayvansal protein aldığınızda, her karbonhidratlı besin tükettiğinizde çiğ sebzeyi yanında ekleyin.
7) Çok asitlendiren besinleri öğrenin
8) Doğru kalsiyum kaynaklarını öğrenin
9) Alkali yapan besinleri öğrenin
10) Asitlenme yapan negatif duygulardan uzaklaşın.
Dr.Ayşegül Çoruhluoğlu Kimdir?

4 temmuz 1969 doğumludur. Orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. 1994 yılında istanbul tıp fakultesi’nden mezun oldu. Şişli Etfal Hastanesi’nde biyokimya uzmanlığı ihtisasını tamamlarken Boğaziçi Üniversitesi biyomedikal mühendisliği master programına devam etti.
2000 yılında Amerikan Hastanesi’nde biyokimya uzmanı olarak çalışmaya başladı. Daha sonra İntermed Polikliniği laboratuvar şefi olarak görevine devam etti. Bu görevde kaldığı yıllar içinde  koruyucu hekimlik konseptine uygun check-up programları hazırladı. Anti- oksidan testler, gıda duyarlılığı testi, kişiye özel hormon ve genetik testleri gibi ileri anti-aging yaklaşımlarını ilk uygulayanlardan oldu. Vitamin ve mineral desteği kullanımı konusunda uzun süre eczacı ve doktorlara seminerler verdi.   

Kaynak: http://bikibritkutusu.blogspot.com.tr/2014/09/

İlginizi çekebilir !

(PMS) Kadınların Kabusu, Regl Sorunu için kolay ve doğal çözüm !!!

Dengede doğal çözüm: Tohum Döngüsü!  Diyetisyen Fulya Bozdemir Çoğu kadın adet dönemini önemsemez. Kendi vücutlarında …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir